data dodania:
§ 1
Definicje
- Sprzedawca, sprzedający – Właścicielem sklepu internetowego Przyczepiaki (przyczepiaki.pl) działającego pod adresem www.przyczepiaki.pl, jest Wojciech Błaszkiewicz-Okrągły prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Przyczepiaki Wojciech Błaszkiewicz-Okrągły, ul. Rybacka 5e/9, 80-340 Gdańsk, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, NIP 8461568062, REGON 366231718.
- Sklep – Serwis internetowy za pośrednictwem którego można dokonać zakupu. Należy do Sprzedawcy i jest dostępny pod domeną www.przyczepiaki.pl.
- Adres Reklamacji i Zwrotów – Adres do korespondencji, adres na jaki należy wysłać zwracany lub reklamowany Towar: Przyczepiaki.pl, Wojciech Błaszkiewicz-Okrągły, ul. Rybacka 5e/9, 80-340 Gdańsk, Polska
- Kupujący, Klient – Każdy podmiot składający zamówienie w Sklepie (konsument lub osoba nieposiadająca statusu konsumenta).
- Konsument – Osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej (umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu cywilnego).
- Regulamin – Niniejszy regulamin.
- Rejestracja – Bezpłatna, jednorazowa czynność, polegająca na założeniu przez Kupującego konta, dokonana z wykorzystaniem panelu administracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu.
- Towar – Produkt, który może być przedmiotem sprzedaży w Sklepie.
- Zamówienie – Procedura prowadząca do zawarcia umowy kupna – sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą ze wszystkimi konsekwencjami prawnymi tego zajścia. Sprzedaż odbywa się poprzez Internet w formie umowy zawieranej na odległość, pomiędzy Kupującym, a Sprzedawcą. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
- Konto – Indywidualny panel administracyjny Klienta dostępny po dokonaniu rejestracji i zalogowaniu w Sklepie internetowym Litori, oznaczony loginem i hasłem, służący zawieraniu umów sprzedaży.
§2
postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży Towarów znajdujących się na stronie Sklepu oraz zasady korzystania ze Sklepu.
- Do korzystania ze sklepu oraz zawarcia umowy sprzedaży niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do Internetu. Koszty wynikające z korzystania z sieci Internet przez Kupującego, uzależnione są od cennika operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usługi dostępu do Internetu, z którego korzysta Kupujący i obciążają go osobiście.
- Sprzedawca może porozumiewać się Kupującym, a Kupujący ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty e-mail ([email protected]), za pomocą formularza kontaktowego na stronie Sklepu, telefonicznie: 608310999, lub pocztą tradycyjną: Przyczepiaki , ul. Rybacka 5e/9, 80-340 Gdańsk, Polska.
- Przedmiotem sprzedaży są Towary prezentowane przez Sprzedawcę na stronie Sklepu w chwili składania Zamówienia.
- Oferta Sprzedawcy w Sklepie obowiązuje na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, pozostałych krajów Unii Europejskiej oraz innych państw.
- Ceny Towarów prezentowane w Sklepie są cenami brutto i zawierają podatek VAT, podawane są w polskich złotych (PLN). Cena podana w formularzu zamówienia jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia. Cena podana przy każdym towarze nie zawiera kosztów przesyłki.
- Wszystkie Towary prezentowane w Sklepie są nowe, nieużywane i wolne od wad.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany ceny Towarów, wprowadzania oraz ich wycofania Towarów, udzielania rabatów na poszczególne Towary oraz przeprowadzania i odwoływania promocji. Zmiany te jednak nie dotyczą Zamówień, które zostały złożone.
- Aby złożyć zamówienie w Sklepie, Kupujący może się zarejestrować (założyć konto w Sklepie). Czynności rejestracyjne dokonywane są bezpłatnie i jednorazowo. Następne zamówienia realizowane są poprzez logowanie Kupującego do Sklepu.
- Osobom korzystającym ze Sklepu (w tym Kupującym) zabrania się zamieszczania w nim treści sprzecznych z prawem.
§3
Rejestracja
- Klient oświadcza, że swoje dane podaje dobrowolnie.
- W celu rejestracji Klient wypełnia formularz rejestracyjny, podając: swoje imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego, nazwę, pod którą osoba rejestrująca zamierza występować w Przyczepiaki.pl oraz hasło.
- W procesie składania zamówienia Klient podaje pełny adres, na który powinny być wysłane zamówione przedmioty.
- W przypadku zmiany jakichkolwiek danych, Kupujący zobowiązany jest do ich natychmiastowej aktualizacji. Za skutki podania nieaktualnych danych odpowiada Kupujący.
- Sprzedawca może, w sytuacjach tego wymagających, zażądać poświadczenia stosownym dokumentem podanych danych i uzależnić od tego świadczenie usług i korzystanie ze Sklepu.
- Rejestrując się w Przyczepiaki.pl Użytkownik wyraża zgodę na umieszczenie i przetwarzanie danych przez Sprzedawcę.
- Dane osobowe umieszczone przez Użytkownika będą przetwarzane zgodnie polskim prawem, a w szczególności z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych.
- Użytkownik wyraża zgodę na zbieranie i przetwarzanie jego danych osobowych przez Przyczepiaki Wojciech Błaszkiewicz-Okrągły z siedzibą w Gdańsku , ul. Rybacka 5e/9, w celach realizacji procesu rejestracji w przyczepiaki.pl oraz w celach usprawnienia i polepszenia jakości sprzedaży i obsługi zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997r. (Dz. U. Nr 133, poz. 883).
- Zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29 sierpnia 1997r. (Dz. U. Nr 133, poz. 883) Użytkownik ma możliwość wglądu do swoich danych osobowych, ich aktualizacji, bądź zaprzestania ich przetwarzania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie danych osobowych, uniemożliwia rejestrację.
§4
Składanie zamówień
- Kupujący może składać zamówienia w Sklepie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu poprzez stronę internetową www.przyczepiaki.pl, natomiast przekazanie do realizacji odbywa się pomiędzy 9:00 a 17:00 w dni robocze.
- Złożenie Zamówienia stanowi złożenie przez Kupującego w stosunku do Sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży Towaru, będącego przedmiotem Zamówienia.
- W celu złożenia Zamówienia poprzez Sklep należy dodać wybrany Towar poprzez funkcję „Dodaj do koszyka”, a następnie postępować zgodnie z dalszymi instrukcjami wyświetlanymi na stronie Sklepu, aż do kliknięcia przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
- „Koszyk” umożliwia Kupującemu zarządzanie zamawianymi Towarami oraz przeliczanie wartości zamówienia.
- Aby sfinalizować zamówienie należy dodać do „mojego koszyka” wybrane przez siebie Towary, określić rodzaj wysyłki i formę płatności, a następnie wybrać opcję „zamówienie z obowiązkiem zapłaty” i postępować zgodnie z podanymi wskazówkami.
- Po złożeniu prawidłowego zamówienia, Zamówienie uważa się za przyjęte. Zamówienia złożone w ten sposób są potwierdzane mailowo. Za chwilę zawarcia umowy uznaje się więc wysłanie do Klienta informacji zwrotnej e-mail z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia. Kupujący może sprawdzić to także po zalogowaniu się, w zakładce „Twoje zamówienia”.
- Sprzedawca nie odpowiada za niedostarczenie wiadomości e-mail o złożeniu Zamówienia z powodów niezależnych od funkcjonowania Przyczepiaki.pl, np. takich jak podanie przez Klienta błędnego adresu e-mail. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby realizacji płatności:
- przelew elektroniczny online (DotPay)
- zewnętrzna forma płatności za pomocą platformy Dotpay.pl
- za pobraniem – zapłata gotówką kurierowi przy odbiorze produktu.
- przedpłata przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy
- Dane do dokonania przelewu:
Przyczepiaki Wojciech Błaszkiewicz-Okrągły
ul. Rybacka 5e/9
80-340 Gdańsk
Polska
Nazwa i adres banku:
Idea Bank SA
Nr konta: 58 1950 0001 2006 1386 8939 0002
- Wszelkie koszty tradycyjnego przelewu pokrywa nadawca przelewu.
- Kupujący powinien opłacić zamówienie wraz z kosztami dostawy w terminie 7 dni kalendarzowych od chwili zawarcia umowy sprzedaży. Po tym terminie oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca.
- Informacje o kosztach dostawy są uwidaczniane w trakcie procedury składania zamówienia (w interaktywnym formularzu zamówienia). Koszty dostawy doliczane są do ceny towaru i ponoszone są przez Kupującego.
- Modyfikacja lub anulowanie Zamówienia jest możliwa do czasu gdy Zamówienie nie zostało jeszcze wysłane. Kupujący może dokonać ww. czynności poprzez kontakt ze Sprzedawcą. Nie narusza to w żaden sposób praw Konsumenta do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od odebrania Towaru.
§5
Realizacja zamówień
- Warunkiem realizacji Zamówienia złożonego przez Kupującego jest podanie przy wypełnianiu formularza Zamówienia prawdziwych danych osobowych i kontaktowych (umożliwiających weryfikację i potwierdzenie przyjęcia Zamówienia).
- W przypadku gdy formularz zamówienia będzie niedostatecznie lub błędnie wypełniony przez Klienta, Sprzedawca będzie próbował skontaktować się z Klientem aby potwierdzić złożenie zamówienia. Jeśli złożenia Zamówienia nie będzie można potwierdzić w terminie 7 dni z uwagi na brak możliwości kontaktu z Kupującym oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca.
- Realizacja zamówienia zaczyna się po zaksięgowaniu zapłaty ceny na koncie Sprzedawcy.
- Sprzedawca realizuje dostawę zamówionego Towaru za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej DPD.
- Miejscem spełnienia świadczenia przez Sprzedawcę jest wskazany przez Kupującego w procedurze składania Zamówienia adres dostawy.
- Towar wysyłany jest w ciągu 2 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy. Przeciętny czas realizacji zamówienia wraz z dostawą wynosi 4 dni robocze. Po za granicami kraju czas realizacji zamówienia wraz z dostawą wynosi od 1 do 6 tygodni roboczych. Jeżeli Kupującym jest Konsument, Sprzedawca wydaje Towar Kupującemu, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej.
- W przypadku, gdy Zamówienie nie będzie możliwe do zrealizowania Kupujący niebędący Konsumentem zostanie poinformowany o stanie Zamówienia i podejmie decyzję o sposobie jego realizacji (częściowej realizacji lub anulowaniu całości Zamówienia).
- Wraz z Towarem Kupujący otrzymuje dowód zakupu, tj. paragon fiskalny lub fakturę VAT.
- Odbierając dostarczoną przez kuriera lub pocztę przesyłkę Kupujący obowiązany jest ją zbadać (na podstawie art. 545 § 2 Kodeksu cywilnego). W przypadku uszkodzenia przesyłki Sprzedawca zaleca się sporządzenie protokołu szkody w obecności dostarczyciela oraz niezwłoczne poinformowanie o tym Sprzedawcy. Brak sporządzenia protokołu szkody nie jest równoznaczny z wygaśnięciem prawa konsumenta do złożenia reklamacji w zakresie uszkodzeń powstałych w trakcie przesyłki; protokół jest jednak pomocny w procedurze reklamacji. Brak protokołu uszkodzenia przesyłki może utrudnić Konsumentowi dochodzenie ewentualnych roszczeń od Sprzedawcy oraz ustalenie osoby odpowiedzialnej za uszkodzenie przesyłki. Reklamacje w zakresie uszkodzeń powstałych w trakcie przesyłki złożone przez Kupujących niebędących Konsumentami, bez załączonego protokołu szkody, nie będą rozpatrywane.
- Sprzedawca nie ponosi wobec Kupującego niebędącego Konsumentem odpowiedzialności za opóźnienia w dostarczeniu zamówionego Towaru, jeżeli do opóźnienia doszło z przyczyn leżących po stronie podmiotu świadczącego usługi kurierskie.
§6
Gwarancja i reklamacja/procedura reklamacyjna – rękojmia
- Sprzedawca odpowiada za wady produktu fizyczne lub prawne (rękojmia) na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku umów zawieranych z Konsumentem w rozumieniu art.22 1 Kodeksu cywilnego na zasadach określonych w art. 556 i kolejnych Kodeksu cywilnego.
- Klient ma prawo do złożenia reklamacji w ciągu 2 (dwóch) lat od daty wydania mu danego Towaru przez Sklep. Roszczenie Klienta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Klientowi.
- W celu rozpatrzenia reklamacji przez Sklep, Klient powinien dostarczyć reklamowany Towar wraz z dowodem zakupu tego Towaru do Sklepu i opisem reklamacji. Reklamacja może być złożona pisemnie listem tradycyjnym na adres: Wojciech Błaszkeiwcz-Okrągły, ul. Rybacka 5e/9 80-340 Gdańsk, lub za pomocą poczty e-mail: [email protected]
- W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta – Sklep niezwłocznie wymieni produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Nie wpływa to na możliwość złożenia przez Klienta oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku braku możliwości wymiana produktu, usunięcia wady produktu lub obniżenia ceny Sklep zwróci należność niezwłocznie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia dostarczenia Sprzedawcy towaru podlegającego reklamacji.
- Produkty sprzedawane przez Sklep mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta bądź dystrybutora. Sklep nie udziela żadnej gwarancji na jakiekolwiek sprzedawane produkty. Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej.
§7
ochrona danych osobowych
- Kupujący wypełniając formularz Zamówienia/Rejestracji oświadcza, że podane w nim dane są zgodne ze stanem faktycznym.
- Wypełniając formularz Zamówienia/Rejestracji Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie podanych danych w celu realizacji umowy sprzedaży Towaru przez Sprzedawcę, który jest jednocześnie administratorem danych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
- Dane osobowe znajdujące się w bazie danych Sprzedawcy nie są przekazywane podmiotom nie uczestniczącym w realizacji umowy sprzedaży Towaru.
- Kupujący zgodnie z powołaną powyżej ustawą ma prawo wglądu do swoich danych osobowych, możliwość ich poprawiania oraz usunięcia. Sprzedawca zapewnia każdemu Kupującemu prawo kontroli przetwarzania danych zgodnie z art. 32 ustawy o ochronie danych osobowych.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody określonej w § 7 ust. 2 Regulaminu na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia sprzedaż Towaru Kupującego.
- Dane poszczególnych Klientów Przyczepiaki.pl mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, np. organom wymiaru sprawiedliwości.
- Przyczepiaki.pl stosuje pliki „cookies” o charakterze technicznym. Informacje zbierane przy ich pomocy nie są wykorzystywane w celach reklamowych, a jedynie dla zwiększenia wygody użytkownika oraz w celach czysto technicznych. Z powodów technicznych nie jest możliwe korzystanie z Przyczepiaki.pl przy wyłączonych „cookies”. Jeżeli Klient nie wyraża zgody na stosowanie plików cookies powinien zmienić ustawienia swojej przeglądarki.
§8
Postanowienia ogólne
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności postanowienia Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Konsumenta, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi Konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy. Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy o prawach konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy tej ustawy.
- Kupującemu będącemu konsumentem przysługuje prawo pozasądowego rozstrzygania sporów wynikłych na tle umowy zawartej ze Sprzedawcą. W szczególności Kupujący będący Konsumentem może, po zawarciu z przedsiębiorcą odrębnej umowy (tzw. zapisu na sąd polubowny), skorzystać z arbitrażu w związku ze złożona reklamacją lub dochodzeniem innych roszczeń związanych z umową. Możliwe jest również wystąpienie do lokalnego rzecznika konsumentów o przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego.
- Regulamin dostępny jest dla wszystkich Kupujących w wersji elektronicznej na stronach Sklepu www.przyczepiaki.pl (zakładka „Regulamin”) i obowiązuje w niniejszej wersji od 07.01.2017 r
- Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Kupującemu treści zawieranej umowy następuje poprzez:
udostępnienie Regulaminu na zasadach określonych w § 8 ust. 4 Regulaminu przesłanie Kupującemu wiadomości e-mail, dołączanie do przesyłek dowodu zakupu. - Nazwa Sklepu internetowego Przyczepiaki, adres, pod którym jest dostępny: www.przyczepiaki.pl oraz wszelkie materiały w nim się znajdujące stanowią przedmiot prawa autorskiego i podlegają ochronie prawnej. Wykorzystywanie i rozpowszechnianie ich bez zgody właściciela Sklepu jest zabronione.
Regulamin wypożyczalni przyczepek rowerowych przyczepiaki.pl
§ 1
Definicje
- Wypożyczalnia – wypożyczalnia przyczepek rowerowych i sprzętu turystycznego prowadzona przez PRZYCZEPIAKI Wojciech Błaszkewicz-Okrągły, ul. Rybacka 5e/9 , 80-340 Gdańsk NIP 8461568062.
- Regulamin – regulamin, zgodnie z którym następuje zawieranie i wykonywanie umów najmu sprzętu prezentowanego na stronie wypożyczalni.
- Najemca – osoba wypożyczająca przyczepkę lub sprzęt prezentowany na stronie
- Umowa – umowa najmu, na podstawie której wypożyczana jest przyczepka lub sprzęt turystyczny.
§ 2
Warunki ogólne
- Wypożyczalnia wydaje Najemcy przyczepki rowerowe lub sprzęt turystyczny wraz z akcesoriami – sprawne, wolne od usterek oraz czyste
- Wypożyczenie sprzętu następuje po okazaniu dokumentu tożsamości ze zdjęciem.
- Opłata za wypożyczenie pobierana jest z góry zgodnie z cennikiem lub płatne na konto wypożyczalni
- Wypożyczenie następuje po podpisaniu umowy wypożyczenia między stronami.
- Najemca oświadcza, że posiada wystarczającą wiedzę do korzystania z wypożyczonego sprzętu (najemca zostanie poinstruowany przez przedstawiciela wypożyczalni w zakresie montażu i obsługi )
- Najemca może wykorzystywać przedmioty najmu zgodnie z ich przeznaczeniem oraz z zachowaniem bezpieczeństwa.
- W przypadku uszkodzenia, utraty lub zaginięcia części, wynajmowanego sprzętu, wypożyczalnia obciąża najemcę kosztami zakupu, zgodnie z aktualnym cennikiem.
- W przypadku kradzieży sprzętu najemca jest zobowiązany powiadomić policję i wypożyczalnię.
- Najemca oświadcza, że użytkując przedmiot najmu czyni to tylko i wyłącznie na własną odpowiedzialność.
- Najemca zrzeka się dochodzenia od Wypożyczalni wszelkich roszczeń z tytułu wypadków, kolizji jak i poniesionych przez Najemcę szkód lub doznanych obrażeń powstałych w trakcie użytkowania przedmiotu najmu.
Wypozyczalnia ponosi koszty reperacji uszkodzeń przedmiotu najmu wynikające z normalnej jego eksploatacji. - Zabrania się Najemcy dokonywania napraw sprzętu rowerowego bez woli i wiedzy wypozyczalni.
§ 3
Zwrot sprzętu rowerowego
- Najemca zobowiązany jest do zwrotu przedmiotu najmu w terminie i miejscu wskazanym w umowie najmu.
- Przedłużenie okresu najmu wymaga uprzedniej zgody wypozyczalni.
- W przypadku niezwrócenia przedmiotu umowy najmu w terminie przekraczającym dobę i brakiem kontaktu z najemca , będzie traktowane jako przywłaszczenie. Wypożyczalnia jest zobowiązana do poinformowania właściwych organów ścigania.
- Wypożyczalnia zobowiązuje się do ochrony danych osobowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Zgodnie z tą ustawą, Najemca wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie tych danych przez wypożyczalnię w celu zawarcia i wykonania Umowy oraz w celu przetwarzania ich w zbiorze danych klientów wypożyczalni. Najemcy przysługuje prawo do wglądu w swoje dane, do ich poprawiania oraz wniesienia żądania o zaprzestaniu ich wykorzystywania. Wszelkich zmian w zakresie swoich danych osobowych Najemca może dokonywać poprzez przesłanie wiadomości za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]